Cele mai multe vizite în service se fac pentru revizii obişnuite, de regulă obligatorii. Aici intră schimburile de ulei, filtre şi alte consumabile. Urmează vizitele la vulcanizări, pe care majoritatea şoferilor le efectuează de două ori pe an minimum. Pe lângă toate acestea, există o serie defecţiuni care fac obligatorie trecerea pe la un service.
Fie că îşi doresc sau nu, şoferii sunt nevoiţi să apeleze la un service specializat ori de câte ori apar probleme la direcţie, frână, ambreiaj şi sistemul electric. Chiar dacă remedierea acestora se dovedeşte de multe ori costisitoare, aceasta nu poate fi evitată dacă conducătorii auto doresc ca maşina să funcţioneze în parametri normali.
Vă prezentăm mai jos cinci dintre cele mai comune defecţiuni de care se lovesc şoferii la autovehiculul personal.
CITEȘTE ȘI: Motivul pentru care trebuie să-ți ÎNFĂȘORI cheile de la mașină în staniol
Direcţia
De departe, pe primul loc în acest nedorit top al problemelor tehnice apărute la o maşină se află direcţia. Aproximativ 30% dintre maşinile care circulă în România ajung pe mâna mecanicilor din cauza unor probleme apărute la direcţie.
Acestea se datorează în primul rând stării deplorabile a carosabilului, dar şi stilului defectuos în care mulţi conducători auto înţeleg să şofeze.
”Când vine vorba de direcţie, cel mai adesea se strică bucşele, pivoţii, articulaţiile şi caseta de direcţie şi capetele de bară. Din cauza şocurilor, aceste elemente se defectează destul de des şi trebuie imediat înlocuite, pentru că altfel şoferul ar avea probleme în a menţine controlul maşinii”, explică Florin Marin Bogdan, şef de lucrări la Facultatea de Inginerie din Galaţi, potrivit adevarul.ro.
Suspensiile Suspensiile încep să dea semne de oboseală tot datorită stării proaste a drumurilor, iar primele piese care se strică, de regulă, sunt arcurile de suspensie şi flanşele de amortizor.
Dincolo de reviziile pe care conducătorii auto trebuie să le efectueze periodic, aproape 20% din problemele tehnice pentru care şoferii ajung cu maşinile personale în service sunt cauzate de gropile din asfalt. De multe ori, şoferii constată că un pivot începe să bată sau se aude un zgomot ciudat din zona suspensiilor la scurt timp după ce au trecut pe la un service.
CITEȘTE ȘI: Parerea specialistilor: Spune-mi ce masina ai ca sa-ti spun ce personalitate ai – STUDIU
Frâna
Frâna le dă şi ea frecvent dureri de cap conducătorilor auto. Nu vorbim de schimbul de plăcuţe de frână şi de discuri, care trebuie făcut periodic, ci de problemele tehnice care apar la sistemul de frânare.
”Cea mai des întâlnită problemă sunt sunt discurile care se ovalizează. Asta se întâmplă pentru că mulţi proprietari de maşini preferă să cumpere discuri noi de pe piaţă, dar de o calitate îndoielnică. Nu e nevoie, de regulă, decât de câteva luni de zile pentru ca aceste discuri să înceapă să se ovalizeze, iar şoferii încep să resimtă din ce în ce mai puternic vibraţii în volan.
La toate acestea se adaugă furtunele de frână care se crapă şi pompele de frână care dau semne de oboseală şi încep să curgă”, punctează Florin Marin Bogdan.
Ambreiajul
Ambreiajul este un alt motiv pentru care şoferii ajung destul de des cu maşina în service. Motivele pentru care se întâmplă acest lucru sunt diverse. Mulţi şoferi ţin piciorul pe ambreiaj atunci când aşteaptă la semafor, iar unii nu ştiu că trebuie apăsat complet pentru ca piesele care îl compun să nu se uzeze prematur.
La asta se adaugă traficul aglomerat, ce face ca ambreiajul să fie solicitat foarte mult şi lipsa experienţei la volan, care determină folosirea greşită a acestei componente auto.
”Dacă apar probleme la ambreiaj, se înlocuieşte tot kitul, asta însemnând discul, rulmentul şi placa de ambreiaj, iar asta se poate dovedi extrem de costisitor. La maşinile diesel, proprietarii vor fi nevoiţi să scoată din buzunar şi mai mulţi bani, pentru că la acestea trebuie înlocuit şi volantul”, susţine Florin Marin Bogdan.
CITEȘTE ȘI: Sfaturi pentru mii de şoferi: Ce să NU faci când îţi duci maşina la spălătorie – o DISTRUGE
Sistemul electric
Sistemul electric al maşinii dă şi el rateuri destul de des. Primii care pică sunt senzorii, sondele şi martorii de bord. La acestea se adaugă erorile la computerul de bord, alarmele care se defectează, defecţiunile la aerul condiţionat şi cele de la sistemul de funcţionare a geamurilor acţionate electric.
Comentarii: