Compatibilitatea şi popularitatea sunt factorii cheie pentru o relaţie romantică, indică rezultatele unui studiu psihologic realizat de Universitatea din California.
Alexander Baxter, autorul studiului, susţine că, în timp ce compatibilitatea a fost evaluată drept un factor cheie în începerea unei relaţii romantice, psihologii au fost surprinşi de relaţia acesteia cu celălalt factor – popularitatea.
Studiul universităţii a inclus un total de 6.600 de participanţi. 550 de participanţi la aşa-numitele întâlniri rapide (speed dating) şi-au împărtăţit impresiile şi interesele potenţialilor parteneri. Au fost descrişi trei factori de interes pentru iniţierea unei relaţii: selectivitatea, popularitatea şi compatibilitatea.
CITEȘTE ȘI: Când cearta în cuplu e un semn bun: Cum este sudată relația
„Dacă ne place o persoană, pentru că place tuturor, este popularitatea. Cu toate acestea, dacă popularitatea nu contează, este compatibilitatea”, subliniază Baxter.
În cele din urmă, psihologii ajung la concluzia că atât popularitatea, cât şi compatibilitatea sunt cheia pentru generarea interesului romantic pentru speed dating.
CITEȘTE ȘI: Sexul la vârsta a doua: Scade riscul de a face cancer de prostată și alungă stresul
„Popularitatea este cu siguranţă un factor”, susţine Alexander Baxter. Primele impresii sunt importante, dar nu sunt decisive pentru evoluţia ulterioară, este de părere Pepper Schwartz, profesor de sociologie la Universitatea din Washington.
Studiul a fost publicat în Proceedings of the National Academy of Sciences.