REVIEW

De ce să nu dai drumul imediat la aerul condiționat după ce ai pornit motorul

De ce să nu dai drumul imediat la aerul condiționat după ce ai pornit motorul. Funcționarea aparatului de aer condiționat (AC) al unei mașini imediat după pornirea motorului, în special într-o zi călduroasă, nu este recomandată din mai multe motive, de la sănătatea mecanică la confortul și eficiența personală.

De ce să nu dai drumul imediat la aerul condiționat după ce ai pornit motorul

Sarcina mecanică și durabilitatea

Una dintre principalele probleme este sarcina mecanică asupra motorului. Atunci când motorul unei mașini este pornit pentru prima dată, acesta funcționează la o turație mai mare pentru a se încălzi rapid. În această perioadă inițială, toate componentele motorului, inclusiv compresorul A/C, sunt supuse unei solicitări mai mari. Un compresor de aer condiționat, care este acționat de o curea cu motor, necesită o putere considerabilă pentru a funcționa.

CITEȘTE ȘI: Meteorologii remarcă: Cum poți să îți dai seama că urmează vreme caldă – Detaliul care apare pe orice mașină

Pornirea sistemului de aer condiționat adaugă imediat un stres suplimentar motorului, care deja lucrează din greu pentru a atinge temperatura optimă de funcționare. În timp, această sarcină suplimentară poate cauza uzura prematură a motorului și a componentelor sistemului de aer condiționat, ceea ce poate duce la reparații costisitoare.

Eficiența combustibilului

Un alt factor important este eficiența consumului de combustibil. Motorul consumă mai mult combustibil în timpul fazei inițiale de încălzire. Funcționarea compresorului A/C în acest moment necesită combustibil suplimentar, ceea ce crește și mai mult consumul.

Așteptând câteva minute pentru ca motorul să ajungă la temperatura normală de funcționare, puteți îmbunătăți eficiența consumului de combustibil. Această întârziere permite motorului să funcționeze mai eficient, iar atunci când intră în funcțiune aerul condiționat, acesta nu trebuie să lucreze la fel de mult pentru a răci habitaclul, consumând astfel mai puțin combustibil în general.

Confortul cabinei și calitatea aerului

Pornirea imediată a aerului condiționat poate fi contraproductivă și în ceea ce privește confortul. Atunci când mașina este expusă la soare, temperatura din interior poate crește și adesea poate depăși temperatura exterioară. Explozia inițială de aer din aparatul de aer condiționat va fi fierbinte, deoarece sistemul are nevoie de timp pentru a expulza aerul încălzit prins în conducte și în habitaclu.

Coborârea geamurilor timp de câteva minute înainte de pornirea aparatului de aer condiționat poate ajuta la expulzarea acestui aer cald, ceea ce va permite aparatului de aer condiționat să răcească interiorul mai repede după ce este pornit. Acest proces nu numai că răcește vehiculul mai repede, dar reduce și sarcina asupra sistemului de aer condiționat.

De asemenea, mașinile moderne au adesea un mod de recirculare în care aerul din interiorul mașinii este reutilizat în loc să aducă aer din exterior. Dacă porniți imediat aparatul de aer condiționat, acesta va începe să recirculeze aerul fierbinte din interiorul mașinii, făcând ineficient procesul de răcire, potrivit actualno.com. Aerisirea prealabilă a autovehiculului va permite aerului proaspăt să înlocuiască aerul cald și stătut, ceea ce va îmbunătăți eficiența sistemului de aer condiționat.

CITEȘTE ȘI: ATENȚIE! De ce încărcarea telefonului în mașină îi face RĂU

Impactul asupra mediului

Din punctul de vedere al mediului, reducerea la minimum a utilizării aerului condiționat în faza inițială de conducere poate reduce amprenta de carbon a autovehiculului dumneavoastră. Creșterea consumului de combustibil ca urmare a utilizării imediate a sistemului de climatizare duce la creșterea emisiilor de gaze cu efect de seră. Adoptând o abordare mai strategică a utilizării climatizării, contribuiți la reducerea impactului mașinii dvs. asupra mediului.

Comentarii: