Evaluarea Națională pentru clasela a VI a are din nou parte de schimbare. Dacă inițial trebuia sa aibă loc în 24 și 25 mai, aceasta a fost reprogamată pentru 30 și 31 mai. În contextul prelungirii grevei profesorilor, data a fost schimbată din nou.
Ministerul Educației a trimis astăzi spre publicare în Monitorul Oficial ordinul de ministru pentru modificarea Calendarului de administrare a Evaluărilor Naționale la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a în anul școlar 2022-2023.
Astfel, Evaluarea națională pentru clasa a VI-a va avea loc în zilele de:
CITEȘTE ȘI: Cum poți să îți dai seama dacă copilul tău este agresat la școală: Micile detalii la care să fii atent
Andreea Mureșan, 45 de ani, e din București și are trei copiii. Doi dintre ei sunt în ciclul primar, în clasa pregătitoare și în a III-a. Ea nu a considerat niciodată școala „un day care” și o să facă eforturi pentru a se adapta situației săptămâna viitoare.
„Efortul e pentru o cauză justă. Mi se pare un semn normal de solidaritate cu cei pe mâna cărora ne lăsăm zi de zi copiii,” spune Andreea, potrivit Europa Libera.
Consideră greva necesară, deoarece „vocația de dascăl nu plătește facturi, nici cumpărăturile la supermarket”, iar fără investiții, calitatea educației nu are cum să crească.
„Trebuie să începem să investim în oamenii buni care sunt deja aici, să atragem absolvenți buni și apoi vom putea și „cerne” pe cei care nu au ce căuta în sistem,” consideră Andreea.
Georgiana Țonef-Filip, 37, locuiește în București și este una dintre mamele care nu s-a întors la muncă după ce a avut copii. Nu avea cui să îi dea în grijă, iar un program de afterschool ar fi fost prea costisitor.
A făcut modulul pedagogic în facultate, dar „din cauza sistemului” a ales să nu se facă dascăl. Crede că greva profesorilor este justificată, dar că pe lângă revendicările salariale ar trebui să se apeleze și la regândirea programei școlare.
CITEȘTE ȘI: „Bullying-ul”, un pericol real: Cum să-ți înveți copilul să facă față agresiunilor de la școală
„Nu numai un salariu calmează sistemul de învățământ, ci întreaga programă și conținut școlar. Ceea ce este acum este o salată în continua schimbare,” spune Georgiana.