Din 2018, Google a anunţat că va elimina, prin filtrare – ad filter, nu prin funcţia de ad blocker, reclamele invazive care sunt găzduite pe anumite site-uri.
Începând din 2018, Chrome, browserul Google, va bloca automat anumite reclame. Astfel, Chrome va filtra reclamele care au fost considerate „inacceptabile” de către Coaliţia pentru Reclame mai bune, o asociaţie cu zeci de membrii printre care şi Interactive Advertising Bureau, conform Business Insider.
Google numeşte această funcţie ad filter, nu ad blocker, pentru că, spun ei, nu vor fi blocate toate reclamele, ci le vor elimina doar pe cele intruzive, care compromit experienţa utilizatorilor. Clipurile video care pornesc automat şi interstiţialele care acoperă tot ecranul sunt două exemple de tipuri de reclame care vor fi blocate în curând de Chrome.
„Anumite reclame strică experienţele oamenilor şi îi fac să folosească programe de ad blocker, iar ad blockingul este o ameninţare asupra ecosistemului digital, afectează site-urile cu conţinut de calitate”, spune reprezentantul Google, Scott Spencer.
Care sunt cele trei ALIMENTE pe care TOȚI nutriționiștii le evită
Articolele vestimentare care au impact direct asupra sănătății tale
Până acum, am tăiat GREȘIT avocado. Iată cum se taie corect
Editorii, companiile de publicitate și, aparent, Google, au de pierdut cel mai mult prin introducerea funcției de filtrare Chrome:
-
- Editorii. Companiile de profil vor trebui să evalueze cât din portofoliul lor reclame va fi afectat de ad filter-ul Chrome și, probabil, vor trebui să-și reevalueze formatele de reclame pe care le oferă, operațiunile privind vânzarea de reclame, precum și să-și revizuiască parteneriatele de publicitate.
- Firmele de ad tech. Cei specializați în oricare dintre cele 12 formate de reclame pe care Chrome intenționează să le filtreze vor trebui să-și adapteze strategiile și să se orienteze spre difuzarea reclamelor care pot trece prin ad filter-ul Chrome. Firmele de tehnoredactare care furnizează servicii de distribuție pentru unul sau mai multe dintre cele 12 formate relevante sunt grav amenințate.
- Google. Un filtru de reclame încorporat browserului Chrome reprezintă o amenințare în ceea ce privește reducerea în mod semnificativ a veniturilor publicitare ale Google, ridicând întrebări cu privire la motivul pentru care Google a ales să marcheze o cale potențial auto-distructivă. Cu toate acestea, Google va beneficia cel mai probabil pe termen lung, în principal prin consolidare influenței sale asupra ecosistemului publicitar digital. Acesta este de fapt și motivul pentru care publisherii nu văd cu ochi buni anunțul făcut de Google, deoarece astfel motorul de căutare capătă şi mai multă putere, decizând astfel ce fel de reclame vor fi afişate.
Obiceiuri alimentare pe care trebuie să le introduci în BUCĂTĂRIA ta
Antidoturi naturale pentru dezechilibrele hormonale
5 BĂUTURI digestive pe care trebuie să le servești după o masa copioasă
Din moment ce browserul Chrome este browserul dominant, impactul pe piața de publicitate online poate fi enorm. Google Chrome deţine aproximativ 59% din piața desktop și mai mult de 54% din cea pe mobile, pe NetMarketShare. Iar, din moment ce crește de la lună la lună, devine cu atât mai imperativ ca publisherii să se conformeze regulamentului publicitar impus de Google, riscând altfel să-și piardă din veniturile din publicitate.
Comentarii: