Din 2018, Google a anunţat că va elimina, prin filtrare – ad filter, nu prin funcţia de ad blocker, reclamele invazive care sunt găzduite pe anumite site-uri.
Începând din 2018, Chrome, browserul Google, va bloca automat anumite reclame. Astfel, Chrome va filtra reclamele care au fost considerate „inacceptabile” de către Coaliţia pentru Reclame mai bune, o asociaţie cu zeci de membrii printre care şi Interactive Advertising Bureau, conform Business Insider.
Google numeşte această funcţie ad filter, nu ad blocker, pentru că, spun ei, nu vor fi blocate toate reclamele, ci le vor elimina doar pe cele intruzive, care compromit experienţa utilizatorilor. Clipurile video care pornesc automat şi interstiţialele care acoperă tot ecranul sunt două exemple de tipuri de reclame care vor fi blocate în curând de Chrome.
„Anumite reclame strică experienţele oamenilor şi îi fac să folosească programe de ad blocker, iar ad blockingul este o ameninţare asupra ecosistemului digital, afectează site-urile cu conţinut de calitate”, spune reprezentantul Google, Scott Spencer.
Care sunt cele trei ALIMENTE pe care TOȚI nutriționiștii le evită
Articolele vestimentare care au impact direct asupra sănătății tale
Până acum, am tăiat GREȘIT avocado. Iată cum se taie corect
Editorii, companiile de publicitate și, aparent, Google, au de pierdut cel mai mult prin introducerea funcției de filtrare Chrome:
Obiceiuri alimentare pe care trebuie să le introduci în BUCĂTĂRIA ta
Antidoturi naturale pentru dezechilibrele hormonale
5 BĂUTURI digestive pe care trebuie să le servești după o masa copioasă
Din moment ce browserul Chrome este browserul dominant, impactul pe piața de publicitate online poate fi enorm. Google Chrome deţine aproximativ 59% din piața desktop și mai mult de 54% din cea pe mobile, pe NetMarketShare. Iar, din moment ce crește de la lună la lună, devine cu atât mai imperativ ca publisherii să se conformeze regulamentului publicitar impus de Google, riscând altfel să-și piardă din veniturile din publicitate.