Cum sa primesti despagubiri de la CFR atunci cand calatoresti in strainatate si are loc o intarziere de tren. Iata ce trebuie sa stii daca si tu te-ai lovit de acest lucru recent si calatoria ta a durat mai mult decat era programat.
Despagubiri CFR intarziere tren calatorii internationale
In cazul in care nu stiai, cei care calatoresc cu trenul in strainatate si acesta nu ajunge la timp, au dreptul la o despagubire de la CFR. Daca are loc o intarziere, calatorii din acel tren pot primi despagubiri. Iata ce trebuie sa faci pentru a intra in posesia unei despagubiri!
Conform site-ului cfrcalatori.ro, la secțiunea Trafic Internațional/ Informatii de călătorie, poti primi o despagubire (compensatie) daca trenul are o intarziere. Aceasta este echivalenta cu 25% din pretul de transport daca intarzierea este mai mare de 60 de minute sau mai mult. In cazul in care intarzierea este mai mare de 120 de minute sau mai mult, atunci calatorii au dreptul la o despagubire de 50% din pretul de transport, scrie cumsa.ro.
CITEȘTE ȘI: Cum să ai o vacanță fără griji: Trusa de prim ajutor pe care trebuie să o ai cu tine
Totusi, exista si anumite exceptii
Pretul biletului trebuie sa fie de cel putin 16 euro pentru o intarziere de 60 de minute sau de cel putin 8 euro pentru o intarziere de 120 de minute. Criteriile pentru tariful minim si despagubirile se bazeaza pe tariful pentru o singura calatorie cu trenul sau trenurile in cauza. Mare atentie cand vrei sa ceri despagubiri de la CFR pentru o intarziere de tren.
Foarte important de mentionat este si faptul ca nu vei avea dreptul la o despagubire daca ai fost informat de intarziere inainte de a cumpara biletul. In acelasi timp, nu ai dreptul la o despagubire daca o sa continui calatoria la bordul unui alt tren sau daca esti redirectionat si intarzierea totala nu depaseste 60 de minute.
Ce trebuie sa faci pentru a obtine despagubiri de la CFR pentru o intarziere de tren
Ei bine, pentru a obtine o despagubire de la CFR daca trenul a intarziat, va fi nevoie sa completezi un formular pe care il poti gasi aici. De asemenea, va fi nevoie sa anexezi si originalul legitimatiei de calatorie valabila si obliterata, precum si rezervarea.
Formularul trebuie trimis sau predat in termen de doua luni de la calatorie la unul din transportatorii care au participat la transport. Vei gasi numele transportatorilor si al intreprinderii emitente pe bilet. De asemenea, poti identifica numele si adresele transportatorilor pe site-ul www.cit-rail.org.
CITEȘTE ȘI: Vacanță în străinătate alături de copii? Lista actelor necesare pentru a scoate un minor din țară
Dupa ce cererea a fost verificata, vei primi un voucher pe care il poti valorifica in momentul in care vei cumpara alte bilete de tren. Bineinteles, poti face si o cerere pentru a primi bani (numerar).
Formularul va contine date precum numele, prenumele, adresa, CNP-ul, numarul de telefon sau data nasterii. De asemenea, va trebui sa stii numarul trenului, data calatoriei si cat timp a intarziat trenul.
Cand e vorba de trafic intern
”Facem mențiunea că în trafic intern, în situații de întârziere, pasagerilor cu bilete la trenurile afectate şi care doresc să nu mai efectueze călătoria din diverse motive li se poate restitui la cerere contravaloarea legitimaţiilor de călătorie achiziţionate şi neutilizate (fie pentru întreaga rută, fie pentru distanța neefectuată din ruta respectivă), conform Regulamentului de transport pe calea ferată şi reglementărilor în vigoare. Detalii legate de procedura de restituire sunt disponibile la rubrica Renunțarea la călătorie din secțiunea Trafic Intern de pe www.cfrcalatori.ro” a transmis CFR Călători într-o precizare pentru redacția Exquis.
Comentarii: