Chiar şi anvelopele de calitate necesită întreţinere regulată, astfel încât să-şi menţină performanţele. În acest fel creşte nu doar siguranţa vehiculului, dar şi performanţele acestuia, ceea ce permite proprietarilor să economisească bani.
Mulţi şoferi aleg să ignore regulile elementare care garantează o durată de viaţă mare la anvelopele cu care au echipat maşina. Vă prezentăm mai jos cele mai importante dintre acestea.
Ceea ce mulţi conducători auto nu ştiu este că presiunea din pneuri scade permanent, chiar dacă nu există niciun fel de probleme la anvelopele respective. Asta afectează performanţele maşinii, dar uzează prematur şi cauciucurile.
CITEȘTE ȘI: ATENŢIE, îţi strici singur maşina! Deplasarea cu nivelul ‘pe roşu’ are o mulţime de riscuri
”Anvelopele care nu au suficientă presiune se uzează mult mai repede, dar afectează şi capacitatea de frânare a autovehiculului, precum şi manevrabilitatea în condiţii de siguranţă a acestuia. De asemenea, creşte consumul de combustibil. Nu este în regulă nici ca presiunea în pneuri să fie mai mare decât cea indicată de producător pentru că se va produce îmbătrânirea prematură şi uzarea neuniformă a anvelopelor. Recomandat este să verificaţi lunar presiunea în pneuri, inclusiv la roata de rezervă, de preferat atunci când anvelopele sunt reci. Valorile corecte de presiune sunt indicate de producător”, explică Florin Marin Bogdan, şef de lucrări la Facultatea de Inginerie din Galaţi, potrivit adevarul.ro.
O altă modalitate de a prelungi durata de viaţă a anvelopelor este rotirea constantă a acestora, la fiecare 10.000-12.000 de kilometri. Astfel, cauciucurile se vor uza uniform. La fel de importantă este şi echilibrarea roţilor. Când schimbaţi cauciucurile între ele, cereţi mecanicului să le şi echilibreze, astfel încât să fie eliminate vibraţiile. Prin această simplă acţiune veţi proteja suspensiile şi cuzineţii de la roţi, prevenind şi uzarea premature a anvelopelor.
Mulţi şoferi aleg să circule cu anvelope extrem de uzate, a căror adâncime de profil este cu mult sub cea prevăzută de lege. ”Nu încălcă numai legea, dar se expun atât ei, cât şi ceilalţi participanţi la trafic la riscul producerii unor accidente pentru că cauciucurile uzate reduc manevrabilitatea şi siguranţa în deplasare, iar în anumite condiţii meteo, cum ar fi în caz de ploaie, cresc riscul acvaplanării. Adâncimea minimă de profil este de 1,6 mm. Ea se poate verifica foarte uşor, fiind suficient să se urmărească indicatorul de adâncime cu care sunt prevăzute majoritatea anvelopelor noi”, ţine să precizeze Florin Marin Bogdan.
CITEȘTE ȘI: NU ignora aceste sunete la maşină! Sunt semnele că trebuie să mergi urgent la service
Orice groapă în care nimeriţi sau bordură pe care o loviţi din greşeală când parcaţi maşina afectează alinierea roţilor. Asta face ca anvelopele să se uzeze neregulat, dar şi mult mai repede, ceea ce afectează manevrabilitatea şi implicit siguranţa în deplasare a maşinii. De aceea se impune ca regulat, cam la şase luni, să faceţi o verificare a alinierii roţilor la un service autorizat. Veţi creşte durata de viaţă a anvelopelor, dar se va îmbunătăţi considerabil şi manevrabilitatea autovehiculului.