Comunicarea este ”cheia succesului”, mai ales în relația dintre chiriaș și proprietarul unei locuințe.
În primul rând, trebuie să vorbim despre respectul reciproc care ar trebui să existe între aceștia în scopul construirii unei relații cât mai avantajoase. De altfel de preferat ar fi ca relația să rămână una profesională, pentru a nu apărea discuții la sfârșitul lunii pe baza plății chiriei.
În general, te poți ghida după o serie de sfaturi pe care să le urmezi pentru a-ți atinge scopul, acela de a te înțelege bine cu aproape orice chiriaș și pentru a-ți furniza un client pe lungă durată.
A oferi confortul în limita bunului simț a chiriașului este o modalitate prin care, nu doar că îl respecți pe el, ci te respecți și pe tine însuți. Încearcă să nu-l faci să
aștepte prea mult până să rezolvi eventualele daune sau reparații care au apărut pe parcurs. Cel mai indicat sfat ar fi să empatizezi cu el. Cum te-ai simți tu? Ce
ai vrea ca proprietarul să facă pentru a remedia?
În cazul în care nu reușești să te ocupi personal, sau chiriașul preferă să o facă el, lasă-i lui această responsabilitate, cu condiția să-i scazi din următoarea chirie, pe
baza facturii/bonurilor.
Pentru a vedea ofertele de pe piața imobiliară din România, accesează Flatfy.ro , motorul de căutare care cuprinde majoritatea anunțurilor cu apartamente și case
de vânzare și închiriere din țară. Motorul de căutare Flatfy este un site obiectiv, inovativ și confortabil, unde totul este organizat simplu și clar, astfel economisind clienților timpul de căutare, acesta fiind orientat spre necesitatea consumatorului. Încă un plus este faptul că motorul de căutare a imobiliarelor din România poate fi accesat atât pe computer, cât și de pe tabletă și de pe telefonul mobil. De exemplu, puteți găsi apartamente de vânzare în București direct de pe telefonul dumneavoastră.
Desigur, acest drept ți se cuvine cu desăvârșire, dar, pentru a respecta regulile bunului simț, ai grijă să îl anunți pe chiriaș din timp. Cel mai probabil își dorește și el să fie prezent în acel moment, iar pe de altă parte acesta este modul tău de a-i arăta că îi respecți intimitatea. Poți să faci vizita o dată pe lună, la plata chiriei, sau poți să o anunți cu câteva zile înainte. Vei afla astfel multe despre persoana care trăiește în apartamentul sau în casa ta. Dacă chiriașul a avut grijă să facă ordine înainte să ajungi la ușă înseamnă că este o persoană căreia îi pasă de locuință, dacă găsești dezordine și murdărie înseamnă că pe acesta nu îl interesează menținerea proprietății în stare bună. În acest caz, poate ar fi bine să te gândești cum vei găsi un nou chiriaș.
De exemplu, chiar dacă primul instinct pe care îl ai atunci când un vecin îți spune că din locuința ta
se aude zgomot zi de zi este să pui mâna pe telefon, nu suna imediat chiriașul pentru că vei sfârși prin a te certa cu acesta.
În cazul în care acesta îți cere o dată să faci o excepție de la aumite refuli, nu-l refuza din prima, ci oferă-i o șansă să-și motiveze și argumenteze decizia.
Dacă mai mulți chiriași într-o locuință, fii precaut cu astfel de decizii. Cel mai probabil, cu toții vor începe să ceară favoruri ulterior, iar dacă faci diferențe, s-
ar putea să fie tot în dezavantajul tău.
Stabiliți de comun acord care este cea mai facilă variantă de colectare. Poți lua această decizie având în vedere aspecte precum programul pe care îl ai la locul de muncă, distanța dintre locuința ta actuală și cea dată în chirie sau dorința ta de a vizita locuința închiriată cât mai des pentru a te asigura că totul este în regulă.
În cazul în care programul tău de la birou este foarte încărcat și ajungi foarte târziu acasă în fiecare zi, ar fi recomandat să îi soliciți chiriașului să facă plata prin virament bancar. Altfel, vizitele la ore târzii îl pot deranja pe chiriaș, care își dorește să se simtă ca “acasă” în locuința închiriată și vrea să aibă parte de intimitate. În plus, nu știi niciodată ce program de muncă și ce tabieturi are acesta. De altfel, este mult mai eficient și rapid.
Acesta poate fi un motiv ideal pentru a face o vizită chiriașului și pentru a afla în ce stare se află locuința. Având o dată stabilită pentru vizită, chiriașul știe exact când să te aștepte și nu îl vei lua prin surprindere cu inspecții neașteptate. În plus, vei învăța mai multe despre ce fel de persoană este, de fapt, acesta. Dacă știe că urmează să bați la ușă pentru a colecta chiria și nu are grijă să facă ordine, de cele mai multe ori, arată că acestuia nu îi pasă de menținerea locuinței într-o stare bună.
În acest caz discutăm despre serviciul de property management pe care îl oferă mai multe firme specializate care activează în domeniul imobiliar. Astfel, administratorul devine o persoană care intermediază relația dintre chiriaș și proprietar, asigură lucrările
de mentenanță pentru locuință și răspunde solicitărilor venite din partea chiriașului.
Un coleg de apartament poate fi privit ca pe un beneficiu sau o corvoadă. Dacă te hotărăști să împarți cu cineva spațiul în care vei locui , stabilește o relație degajată, dar serioasă cu acea persoană și poartă niște conversații care să conducă spre binele viitoarei voastre conviețuiri.
Un coleg de apartament reprezintă o alternativă bună în cazul în care ești limitat de buget și totuși aspiri la anumite facilități, întrucât ai putea împărți cheltuielile
cu el. Alegerea acestuia trebuie realizată cu atenție și astfel încât să nu-ți dea bătăi de cap ulterior, din cauza diferențelor de personalitate și imposibilității de
acceptare reciprocă.
De astăzi, new.Flatfy.ro devine Korter.ro. Korter este un motor de căutare a imobiliarelor noi, o alegere confortabilă de găsire a complexelor rezidențiale din
România.