În comunicare, cuvintele potrivite pot schimba în mod decisiv percepţia celor din jur. Există o serie de expresii care, folosite în momentul potrivit, pot creşte încrederea celor din jur.
Suntem responsabili de ce ne iese pe gură. Cuvintele noastre au un imens impact asupra relaţiilor pe care le cultivăm. De multe ori, oamenii acţionează mai mult pe baza a ceea ce simt decât pe baza a ceea ce gândesc. Dacă reuşim să lăsăm la o parte spiritul de adversitate sau normele sociale, economisim multă energie şi timp, scrie businessinsider.com. Există o serie de expresii care, folosite la momentul potrivit, pot creşte încrederea celor din jur în noi.
O întrebare folosită în cazul în care vrei să laşi pe altcineva să evalueze sarcina, prezentarea sau întâlnirea, la propriile standarde. Acest lucru îi oferă persoanei respective sentimentul că părerea ei contează.
CITEȘTE ȘI: Trucul simplu care te ajută să memorezi mai uşor
Lasă ego-ul deoparte, deoarece a admite că şi tu poţi face greşeli creşte încrederea celor din jur. „Oamenii care sunt imperfecţi sunt mai atractivi. Ne plac mult mai mult decât cei care par perfecţi“, este de părere Dr. Paul Zak, autor al cărţii „Trust Factor: The Science of Creating High Performance Companies“.
Acest lucru vine mai ales în momentele în care eşti conştient că cel de lângă tine nu îndrăzneşte să ofere o mână de ajutor. În acest mod îţi arăţi onestitatea şi dispozitia ta umilă de a accepta cu demnitate ajutorul celorlalţi, mod în care le poţi câştiga încrederea.
Dr. Wood Brooks, autorul unui studiu recent, spune că oamenii care cer sfaturi sunt percepuţi ca fiind mai competenţi. „În cercetarea noastră, am constatat că oamenii ezită să ceară sfaturi, deoarece se tem că vor părea incompetenţi. Realitatea este că oamenii îi privesc pe cei care fac acest lucru ca fiind mai competenţi decât cei care nu sunt cababili să admită că au nevoie de ajutor“, a spus specialistul.
CITEȘTE ȘI: De ce ar trebui să ții mereu telefonul în mâna DREAPTĂ
Încrederea este o stradă cu două sensuri. Unii profită de încrederea pe care le-o oferi, alţii îţi răspund cu aceeaşi monedă. Încrederea aduce membrii unei echipe mai aproape, reuşind astfel să aibă rezultate excelente. Găsiţi modalităţi de a vă baza pe colegi la locul de muncă. Arătaţi că puneţi valoare pe contribuţia lor şi le veţi câştiga încrederea.
Aceasta este cea mai bună formă de a spune „mulţumesc!“. Prin recunoasterea efortului cuiva şi exprimarea recunoştinţei tale pentre ceea ce a făcut, te va face inclusiv pe tine să oferi încredere. Atunci când consolidaţi astfel de comportamente veţi oferi un exemplu pentru toţi cei din jur.
Oamenii vor să ştie unde se află, să se simtă în siguranţă, şi, desigur, să se asigure că ştii care este interesul lor. Dacă vreţi să vindeţi o idee, oferiţi o viziune şi comunicaţi în mod clar beneficiile pe termen scurt şi lung.
Această afirmaţie va trimite instantaneu mesajul că sunteţi deschis la dialog şi cu adevărat interesat de ce are de spus interlocutorul. Doar asiguraţi-vă că limbajul corpului spune acelaşi lucru. Adaugă unele apecieri ale ideilor sau sugestiilor interlocutorului şi deja putem vorbi de încerderea obţinută.
CITEȘTE ȘI: Pericolele apei ÎMBUTELIATE /STUDIU
Această sintagmă poate muta munţii din loc atunci când termenele sunt aproape, nivelul stresului este ridicat şi apare disperarea. Prin această întrebare oferi susţinere şi capeţi încredere.
Angajaţii ar trebui să folosească această expresie de multe ori, arătând că sunt deschişi să înveţe lucruri noi. Ei demonstrează şefilor că sunt deschişi la sugestii şi dornici de a vedea lucrurile dintr-un alt unghi, pentru a accelera dezvoltarea lor.