REVIEW

Toți șoferii trebuie să știe: Poziția corectă la volan, care te scapă de durerile de spate la drum lung

Foto: Pinterest.com

Orice şofer ştie că dacă are de parcurs un drum mai lung cu maşina, mai devreme sau mai târziu va avea dureri de spate. Principala cauză este poziţia greşită pe care mulţi o aleg la volan. O poziţie ce pare la prima vedere confortabilă, dar, care, de fapt, se dovedeşte a fi extrem de dureroasă dacă depăşim două ore pe scaunul şoferului.

Majoritatea şoferilor îşi aleg o maşină în funcţie de preţ, dotări şi performanţe ale motorului, însă foarte puţini se gândesc şi la modul cum stau la volan când petrec mai multe ore în trafic. Vă prezentăm mai jos câteva dintre cele mai importante criterii pe care trebuie să le luaţi în considerare când plecaţi la drum cu maşina.

Poziţia corectă la volan

Este general ştiut de către orice conducător auto că dacă parcurge un drum mai lung cu autovehiculul, la un moment dat vor apărea durerile de spate. Deşi acest lucru se poate datora şi poziţiei statice pe care şoferul o are la volan, principala cauză a apariţiei durerilor de spate este poziţia greşită, mai ales când petrece peste două ore pe scaunul şoferului.

”Sunt oameni care aleg să stea ori prea aproape de volan, ori prea departe, însă o poziţie optimă este undeva la mijloc. Adică şezutul să fie poziţionat astfel încât, atunci când avem picioarele pe pedale, să nu avem piciorul întins complet, ci să rămână puţin flexat. Spătarul trebuie să fie poziţionat astfel încât ambele mâini să stea pe volanul centrat la ora 10,10, cu coatele puţin îndoite, nici întinse, nici foarte flexate.

Mâinile trebuie să stea mereu îndoite pe volan, pentru că dacă stăm prea depărtaţi de volan, atunci mâinile vor fi îndoite şi ca să facem o rotire completă a volanului cu o singură mână sau să evităm un obstacol în caz de urgenţă, trebuie să ne ridicăm spatele de pe spătar ca să avem loc, ceea ce nu e de dorit”, explică Florin Marin Bogdan, şef de lucrări la Facultatea de Inginerie din Galaţi, potrivit adevarul.ro.

CITEȘTE ȘI: Silviu Prigoană în moarte clinică după ce şi-a pierdut piciorul în maşina de tocat! Ce au simţit părinţii afaceristului, dezvăluiri teribile

Cum poziţionăm volanul

Situaţia este similară şi când vorbim despre volan. Unii îl pun prea în spate, alţii prea în faţă, alţii prea sus sau prea jos. Există două criterii extrem de importante de care trebuie să ţinem cont la reglarea volanului: vizibilitate şi siguranţă.

”Volanul trebuie astfel poziţionat încât şoferul să poate observa fără probleme ceasurile şi martorii de bord. Este uşor de imaginat ce se poate întâmpla dacă nu observi la timp un martor de bord care indică o posibilă problemă tehnică sau ceasul de bord care indică viteza cu care circuli. Un detaliu la fel de important care ţine de poziţionarea volanului este ca acesta să îndreptat către zona capului. În acest fel, în caz de accident, ne asigurăm că airbagul nu ne loveşte în piept şi că va absorbi şocul în zona cea mai vulnerabilă, cea a capului”, susţine Florin Marin Bogdan.

Reglajul lombar

Una dintre cele mai utile, dar şi cele mai nefolosite dotări la o maşină estea cea ce ţine de reglajul lombar. Deşi pare greu de crezut, majoritatea şoferilor nu folosesc această dotare, chiar dacă la maşinile mai performante există posibilitatea pentru conducătorul auto de a face mai multe reglaje lombare. Nu este niciun secret aici, fiind necesare doar câteva testări.

Astfel, într-o zi va fi nevoie să conducem cu reglajul lombar la maxim, într-alta cu acesta la jumătate, iar într-o zi cu el dezactivat. Evident, reglajul care se dovedi cel mai puţin dureros pentru spatele nostru, mai ales la dumurile mai lungi, trebuie să rămână. Niciun reglaj lombar nu este însă infailibil, fiind recomandat ca şoferii să schimbe constant poziţia coloanei pe scaun, iar la anumite intervale de timp să oprească maşina şi să facă câteva mişcări simple pentru a-şi dezmorţi oasele.

Centura de siguranţă, obligatorie

Chiar dacă purtarea centurii de siguranţă este obligatorie, sunt şoferi cred că se pot simţi mult mai bine la volan dacă nu o poartă. Ce nu ştiu ei este că centura de siguranţă are un rol important şi în confortul conducătorului auto şi al pasagerilor.

”Când un şofer este nevoit să frâneze brusc, corpul se va duce brusc în faţă. Dacă nu este pregătit pentru această mişcare bruscă, se poate alege atât el, cât şi pasagerii din maşină cu întinderi musculare sau chiar mai rău. Dacă au centurile puse, acestea se vor bloca, ţinând corpul pe loc, iar problemele fizice nu vor mai apărea”, susţine Florin Marin Bogdan.

CITEȘTE ȘI: Secretul lui Kate Middleton, soţia Prinţului William: Ce ţine Ducesa de Cambridge tot timpul în maşină

În concluzie, dacă vrem să ajungem la destinaţie fără dureri de spate, gât sau mijloc, este bine să adoptăm poziţia corectă la volan, să reglăm corespunzător volanul şi scaunul şoferului, iar după două ore de şofat, să facem o mică pauză pentru relaxare şi pentru a pune în mişcare oasele.

Comentarii: